Parcă niciodată mutările din media nu s-au succedat cu atîta repeziciune. De la începutul anului, aproape că se aude tropăitul cetelor de jurnalişti, publicitari, manageri, planneri care au şters-o în grup sau separat. Mai ales separat. Mai întîi au fost "dinozaurii", care au eliberat (măcar în aparenţă) terenul, avertizînd însă, unii dintre ei, că doar cu marketing şi cu ochii pe ştirile TV nu se face presă scrisă de calitate. Pe urmă, managerii de diverse grade au dat şi ei semne de tot mai puţină răbdare. Joaca de-a diviziile, de-a orizontala şi verticala, de-a organizarea şi reorganizarea permanentă, în dauna conţinutului care zace în colţ, într-o baltă de sînge, a devenit obositoare. Nici la nivel de business lucrurile n-au stat altfel: s-au desfăcut parteneriate, s-au dezlipit afilieri, pînă mai ieri strategice, la mari grupuri. Pare anul marilor deplasări, şi abia a început.
O altă tendinţă e că mai întîi se pleacă, pe urmă vedem şi unde. Jumătate din cei care au ales s-o lase baltă vor să ia o pauză. Să se odihnească. Să se dez-scîrbească. Să respire. Să nu mai vadă unele feţe. După caz şi presiuni aplicate. Să mediteze la proiecte noi, eventual pe cont propriu. După caz şi spirit antreprenorial.
De ce acum, de ce atît de intens ? Poate pentru că media s-a conglomerat suficient pentru ca fiecare din cele cîteva trusturi dominante să dea măsura a ceea ce poate – strategic, uman, politic. Lucrurile abia au intrat pe un anume făgaş, au îmbrăţişat un anume model, ca să se schimbe prea curînd.
Şi-atunci, rănile se vor linge alături de cei cu experienţe similare. De cei care s-au plictisit de resursa umană infectă, sub aspectul pregătirii dar şi al caracterului. De cei cărora viziunea şi planurile le-au fost blocate de inerţie corporatistă, de interese politice sau de lipsă de parteneri de execuţie. Regruparea de forţe se va face în cluburi mici. Care îşi vor livra marfa în primul rînd celor care văd lucrurile la fel – public sau clienţi. Aşteptînd fie vremea cînd vor da tonul, fie ceva mutaţii în minţile, vederile şi planurile actualilor şi viitorilor moguli.
joi, 6 martie 2008
La umbra marilor moguli
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
omule bine ai venit in blogosfera. si totusi asta e viata in campul asta al muncii. nu neaparat trustizari, corporatime, organizari etc cat profit.
iann: Bun gasit ! Absolut de acord cu raţiunea profitului, că doar (şi) de-aia imi zbor şi eu creierii în "câmpul ăsta al muncii" de vreo 15 ani... Deplîng însă lipsa conţinului şi formele fără fond (referitor la mare parte dintre aceste restructurari şi trustizări). De văzut dacă plecaţii din ultima vreme vor confirma teoria, prin ceea ce au de spus despre nemulţumirile lor...
Trimiteți un comentariu